Što Bugojnu donosi projekt rekonstrukcije Sultan Ahmedove ulice
,,Kad sam postao načelnik, 2004. godine, želja mi je bila započeti velike projekte,“ riječi su kojima bugojanski načelnik, Hasan Ajkunić, započinje naš razgovor o projektu rekonstrukcije Sultan Ahmedove ulice. Bugojanci su podijeljenog mišljenja, međutim naš sugovornik, inicijator ovih radova u središtu grada i njihov veliki zagovornik ne sumnja u opravdanost projekta vrijednog 600.000 KM.
Kako u nastavku doznajemo, kao proizvod spomenute želje, realiziran je projekt asfaltiranja puteva svih mjesnih zajednica do grada Bugojna. Tijekom proteklih godina, dio tih radova je proveden, no kako bi se ovaj projekt u potpunosti završio potrebno je asfaltirati putnu komunikaciju do mjesnih zajednica Pavice, Kordići, odnosno Bunta, te jedan dio Rovne. Također, prema načelnikovim riječima, u narednom periodu u planu je i asfaltiranje makadamskih puteva do turističkih lokacija Hum i Duboka.
Sadašnji projekt rekonstrukcije Sultan Ahmedove ulice uključuje mnoge promjene:
,,Što se tiče samog grada, mislim da je bio zapostavljen prošlih deset ili petnaest godina. Skoro se ništa nije ulagalo, već se samo održavala postojeća infrastruktura. Kada se odradio projekat rekonstrukcije Ulice Zlatnih ljiljana reakcije građana dale su za pravo da se taj projekat nastavi. Sadašnjim projektom regulišemo novi saobraćaj, a stvaramo i mogućnost da se Ulica Kulina bana otvori prema magistralnom putu, da se definitivno presiječe put od semafora prema Vrbas naselju, te da se ovom naselju otvori izlazni put između Veterinarske stanice i nekadašnje Klaonice. Tada ćemo imati u potpunosti drugačiju regulaciju saobraćaja”, kaže Ajkunić.
U centru grada, kanalizacijska i vodovodna mreža urađena je 1963. godine. Nakon gotovo 50 godina, cijevi su sagnjile, korozirale, te je došlo do miješanja fekalija i vode. Prema načelnikovim riječima, rekonstrukcija je bila nužna potreba. Posljednjih dana u Ulici Kulina bana bili smo svjedoci velikih radova na cesti, što je dovelo do otežanog odvijanja prometa. Doznajemo da su u pitanju bili kanalizacijski radovi, te da je Općina pozvala sve zainteresirane da sada naprave potrebne priključke za svoje postojeće i buduće objekte, kako bi se spriječilo kasnije prekopavanje i uništavanje urađenog. Jer, kako je planirano, kada se u potpunosti riješi pitanje kanalizacije i otpadnih voda, cijela Ulica Kulina bana bit će presvučena novim asfaltom.
Pored toga što je postala dvosmjerna, građani Bugojna navikavaju se na još jednu novinu kad je u pitanju Ulica Kulina bana – semafori:
,,Dvoumili smo se da li da postavljamo kružne tokove ili semafore. Postavljanjem semafora na četiri lokacije (na sjecištu Ulice Kulina bana i Wagnerove, kod Privredne banke, u sredini Bosanske ulice, te na spajanju Kulina bana i Sultan Ahmedove ulice) izbjegli smo zagušenje saobraćaja. Mislim da ćemo imati rasterećen saobraćaj jer će se između semafora stvoriti zeleni val. Presudila je odluka da štitimo pješake, jer kad bi imali kružne tokove, pješak ne bi bio zaštićen. Jedna ulica je ‘napadnuta’ iz četiri pravca, tako da je jedino ispravno rješenje bilo regulacija putem semafora“, objašnjava Ajkunić.
Nakon što su počeli grubi radovi na budućem šetalištu, u javnosti su se nerijetko mogla čuti negodovanja građana glede posljedica koje time nastaju. Uništavanje prirode, ometanje u radu i poslovanju obrtničkih radnji koje se nalaze na toj lokaciji samo su neki od protuargumenata, koje načelnik komentira ovako:
,,Kao načelnik, nisam još nijednu tužbu dobio. Mislim da je ta priča više konstruisana od pojedinih ljudi, jer iza svih ovih radova stoji Općinsko vijeće.“
Nakon što su se posjekla stabla kestena u Sultan Ahmedovoj ulici, mnogi građani glasno su se usprotivili sječi žalosne vrbe u blizini Kulturno sportskog centra, dijelu koji će se spojiti sa Wagnerovom, te je stablo ipak ostalo na mjestu gdje je decenijama raslo. Ovdje ćemo spomenuti i podatak kako projekt rekonstrukcije uključuje i uređene parka crkve sv. Ante Padovanskog i dvorišta Sultan Ahmedove džamije.
Česta jurnjava automobila središtem grada, osobito u noćnim satima, povod je za pitanje o mogućnostima postavljanja ležećih policajaca na pojedinim lokacijama u gradu.
,,Već smo dogovorili sa ministrom unutrašnjih poslova SBK/KSB da će kod OŠ Bristovi, te Druge i Treće osnovne škole biti postavljeni radari koji će kontrolirati brzinu kretanja vozila. Međutim, radi sigurnosti ulaska saobraćaja od Okašnice prema Trećoj osnovnoj školi najvjerojatnije će biti postavljeni ležeći policajci. U gradu će na semaforima biti postavljeni videonadzori koji će kontrolirati saobraćaj čime ćemo postići daleko veću sigurnost i spriječiti jurnjavu vozila po gradu u noćnim satima.“
Na mnogim besplatnim parkinzima, kao što je prostor za parkiranje ispred Pošte, ispred KSC-a, te oko pojedinih stambenih objekata od početka rekonstrukcije naplaćiva se parkiranje. Za 12 ili 24 sata cijena parkiranja automobila iznosi 1 konvertibilnu marku. Kako doznajemo, uskoro će se i službeno označiti gradski parkinzi, gdje će besplatna mjesta za stanare, zaposlenike javnih poduzeća i institucija, te parking mjesta pod zakupom biti označena drugačijom bojom od onih koja će se naplaćivati, a samo naplaćivanje će biti u nadležnosti Javnog stambenog poduzeća Bugojno.
,,Naplaćivanje je ujedno jedan od načina da se spriječi bahato ponašanje pojedinaca koji jednim vozilom zauzimaju tri parking mjesta“, smatra Ajkunić.
Kao i mnogi gradovi u BiH, tako i naš grad ima spomenike iz vremena Austro-Ugarske vladavine u obliku starih i ruševnih stambenih objekata. Što će se desiti s njima?
Činjenica je da trenutno nema zaštićenih objekata u gradu Bugojnu, ali, kako kaže Ajkunić, pokrenut će se postupak da se fasade zgrada iz Austro-Ugarske renoviraju. U Sultan Ahmedovoj ulici bit će urađena fasada zgrade gdje je nekada bila trgovina ,,Moca“, a što će biti financirano sredstvima od rekonstrukcije. Također, dodaje, kako će se u budućnosti, zajedno sa vlasnicima, napraviti plan kako bi se uradili i zaštitili ostali stari objekti, kad su u pitanju fasade i krovovi.
,,Svake promjene u gradu su ispočetka teške. Međutim, nakon nekog perioda, kako se mozaik pravi i sklapa, vjerujem da ćemo biti zadovoljni. Pozivam sve koji su bili pesimisti i protivnici, da budu iskreni i kažu da li je to bilo potrebno ili ne. Rekonstrukcija je nešto što je bilo potreba i nešto što Bugojno zaslužuje,“ kaže načenik, te posebno naglašava kako su sve promjene, koje su do sada urađene u našem gradu, u potpunosti u skladu sa postojećom plansko-prostornom dokumentacijom.
,,Uradili smo infrastrukturu i sada trebamo težiti ekonomiji. Ovih dana radimo projekat otvaranja nove industrijske zone na potezu obilaznice Novi Travnik – Bugojno. Za mene kao načelnika veliko opterećenje je nezaposlenost. Infrastruktura, kao prvi korak, dobro je urađena, a sada se težimo prebaciti na ekonomiju i otvaranje radnih mjesta,“ optimistično završava naš razgovor načelnik Bugojna, Hasan Ajkunić.
(Foto: Mirza Balihodžić/bug.ba)