Izložba sportske fotografije autora Huseina Šljive u Gornjem Vakufu-Uskoplju
Husein Šljivo: Majstor prikaza unutarnjeg sportskog izražaja
Svojim angažovanim fotografijama Husein Šljivo postao je dio sportskog ambijenta i života koji je našao svoje omiljeno mjesto u društvu bugojanskih sportskih krugova. Sportski aktuelnih trenutak probire, što drugima ostaje izvan zapažanja. Šljivo čeka sportski detalj unutarnjeg osjećaja, odraza u ispoljavanju naboja u postizanju sportskog više, bolje, jače. Znalački uzima momenat vrhunskog u datom trenutku. Tek kasnije nakon udubljivanja, osjetan umjetnički pristup, daje trajnu vrijednost svake fotografije. Za ovu priliku odabrao je dragocjeno fotografsko ovjekovječje koje sportistima koji su se našli u foto objektivu, otvara dodatni sportski motiv za trajniji sportski odraz. Rado svaki sportista na posebno mjesto u svojim fotogalerijama u najljepši ram postavlja fotografije Huseina Šljive. Sa radošću ističu da svaka fotografija odražava ono iz dubine, pravo sportsko motivaciono dokazivanje.
Kemal Balihodžić
Husein Šljivo, rođen je u Prozoru 1977., sa stalnim boravištem u Bugojnu.Završio je Pedagošku Akademiju na Univerzitetu Džemal Bijedić u Mostaru gdje je stekao diplomu nastavnik likovnog odgoja 2001. godine. Sedam godina kasnije (2008) završava nastavnički fakultet gdje je stekao zvanje profesor likovne kulture-diplomirani grafičar. Trenutno na postdiplomskom studiju na Nastavničkom fakultetu u Mostaru. Radi kao nastavnik i profesor likovne kulture. Ovo mu je osma samostalna izložba. Iza sebe ima oko 200 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Boravio na više likovnih i foto kolonija( Bugojno, Konjic, Brčko, Beograd, Sarajevo,Doboj, Travnik).Realizirao likovne kolonije u Prozoru i Dane fotografije Bosne i Hercegovine. Dobitnik nekoliko nagrada. Član u više likovnih udruženja( BIH, Srbija, Njemačka)
OSVRT NA SPORTSKU FOTOGRAFIJU HUSEINA ŠLJIVE
Sa likovnim stvaralaštvom Huseina Šljive upoznao sam se još prije desetak godina. Istovremeno sam sa zanimanjem pratio i njegov kreativni rad u fotografiji i posebno bio impresioniran njegovim radovima koje u fotografskom svijetu ubrajamo u kategoriju „nature“.Međutim, bio sam prijatno iznenađen nedavnim saznanjem da se Šljivo uspješno bavi i sportskom fotografijom tim prije što baviti se reporterskom sportskom fotografijom pretpostavlja mnogo više od pukog škljocanja skupocijenim fotoaparatima. Da bi bio uspješan u ovoj oblasti, sportski fotograf mora, prije svega da dobro poznaje prirodu određene sportske igre i njena pravila što će mu omogućiti da se pravovremeno pripremi u smislu odabira opreme, prije svega objektiva, ali i odabira pozicije sa koje će biti u prilici „uloviti“ najkarekterističnije scene. Na fotografijama koje imamo priliku vidjeti na ovoj izložbi vidljivo je da je autor itekako ovladao upravo navedenim saznanjima. Šljivo je očigledno svjestan da sport ne čine samo rezultati i rekordi, nego i emocije, strasti, kako direktnih sudionika sportaša, tako i reakcije publike. Sve ovo možemo prepoznati na Šljivinim sportskim fotografijama. U stilu legendarnog američkog sportskog fotografa Neila Leifera zabilježio je nekoliko izvanrednih fotografija za koje je neophodan osjećaj za trenutak i mirna ruka. Mislim prije svega na fotografiju sa hrvačkog podija gdje dva borca u borbenom žaru načiniše takvu scenu kao da se radi o jednom, četveronožnom biću što simbolizira njihovu zajedničku, jednako snažnu želju za pobjedom.Neke od njegovih fotografijasa svim opravdano bi mogle da budu izložene u salonima poznatih svjetskih fotografskih galerija. Jedna od takvih je zasigurno i fotografija za teniskim stolom gdje je zabilježen psihološki izraz takmičara karakterističan za taj sport u trenutku koncentracije na lopticu pozicioniranoj kao da je sastatavni dio anatomije lica. Koristeći vrlo kratke brzine zatvarača uspijeva da zamrzne pokret upravo u onoj fazi koja najvjernije predstavlja određeni sport. Iako koristi kvalitetnu fotografsku opremu, bez upornosti i strpljivog čekanja na pravi momenat te pravovremene reakcije, ne bi bilo ni ovako uspješnih fotografija. Treba naglasiti da Šljivo kao poznavalac estetskih zakonitosti koje su zajedničke i za likovnu i fotografsku formu vodi računa i o kompozicionim normama u svojim radovima tako da je to dodatna vrijednost koju dokumentarni sadržaj na njegovim sportskim fotografijama čini značajnijim.
Mirsad Mujanović, MF AUFBIH, EFIAP