Bugojanski kazandžija Enes Sarajlić oduševio Kineze
Jedan od učesnika Sarajevskog festivala turizma je i Enes Sarajlić iz Bugojna, gdje ima svoju obrtničku radnju koju je nazvao Džezba-Džezba. Riječ je i o majstoru čijim su se radovima divili posjetioci velikog internacionalnog sajma ručnog rada u Kini prošlog mjeseca.
Piše: Elma Zećo
Njegova priča počela je prije desetak godina kada se počinje zanimati za kazandžijski zanat. Na to ga je potaknuo njegov brat koji je u tom poslu bio već neko vrijeme. I nije trebalo dugo da Enes Sarajlić shvati da je upravo to poziv koji će ga u potpunosti osvojiti.
“Zavolio sam ga. Poseban je osjećaj kada pogledate vlastite proizvode. Oni govore za vas. Sve je ručno iskovano i svaka stvar je unikat, a najvažnije je da je sve za upotrebu. Šta to, ustvari, znači? Ljudi nisu upućeni, ali danas ima mnogo proizvoda koji su neupotrebljivi. Džezva mora biti okovana, ona mora imati pečat, to je moj potpis, moja garancija. Ako toga nema, nije za upotrebu. Unutra je olovo, a olovo je otrov”, pojašnjava Enes, koji se trudi svoje znanje prenositi na mlađe naraštaje kako bi se stari tradicionalni zanat proizvodnje bakrenog i aluminijskog posuđa očuvao.
“U Bugojnu smo se tako organizovali da zanat ne izumire. Obučio sam već nekoliko mladića, a i moja djeca rade. Od njih troje, dvoje je uključeno: moja kćerka, koja pohađa drugi razred gimnazije, pomaže mi kada je potrebno još od trećeg razreda osnovne škole, dok je sin u radionici kada nije na fakultetu.”
“Poziv je stigao od jednog gospodina iz Splita kojeg još nisam upoznao uživo. Komunicirali smo mailom. Tako da sam otišao s još dvoje ljudi iz Hrvatske”, kaže Enes, te nastavlja: “Izložio sam svoje bakrene proizvode i iznenadio se nevjerovatnom reakcijom ljudi. Kada bi vidjeli kako nešto nastaje, naklanjali su se mojim proizvodima”, ispričao je naš sagovornik, kojem je čak sugerisano da otvori svoj dućan u Kini. Ukoliko se to desi, otići će dašak Bosne put Dalekog istoka, no, i u suprotnom, sjajno je znati da autohtono bosanskohercegovačko plijeni toliku pažnju ljudi da im je cijena proizvoda pri tome potpuno nebitna.
furaj.ba