Turistička privreda Srednjobosanskog kantona ima veliki potencijal za razvoj

Na osnovu prepoznatljivih prirodnih atrakcija, turistička privreda Srednjobosanskog kantona ima velike potencijale za razvoj.

Kanton SBK je po statističkim pokazateljima zadnje dvije godine proglašen kao treća destinacija na prostoru FBiH koja je zanimljiva domaćim ali i stranim turistima.

Miroslav Matošević, direktor Turističke zajednice Srednjobosanskog kantona, na nedavno održanoj prezentaciji turističkih ponuda Sarajeva i okoline, u organizaciji agencije Alterural, kazao je da je Srednjobosanski kanton, kada se gleda cjelokupno, veoma atraktivna turistička destinacija koja pored bogate kulturno-povijesne ponude ima izniman i zimski turistički proizvod.

“Prošle godine Turistička organizacija FBiH svrstala je našu regiju među tri top destinacije sa turističkim atrakcijama kao što su vodopad Jajce, planina Vlašić i grad Travnik. Neopravdano je sa ovog spiska izostavljena Fojnica koja svakako bilježi veliki broj noćenja i posjeta. Na ovom području postoji i radi sedam skijaških centara i skijališta, na čijoj smo promociji i marketingu aktivno radili u proteklom periodu, tako da smo aktuelno  i neizostavno zimsko turističko mjesto​. Pokazalo se da je rad bio uspješan, jer je na Vlašiću zabilježena povećana prodaja skijaških karata od 42 posto u odnosu na prošlu godinu”, kazao je Matošević.

Istakao je, da jedan ključni problem predstavljaju putevi do planinskih centara, koji se redovno održavaju ali su u lošem stanju i potrebno je uraditi rekonstrukciju, koja će sigurno doprinjeti većoj posjeti. Također, većina centara zahtjeva i nova ulaganja u infrastrukturu, kako skijašku tako i u smještajnu.

PROMOCIJA LOKALNIH TURISTIČKIH PONUDA

Srednjobosanski kanton posjeduje kvalitetne pretpostavke za razvoj raznih oblika selektivnog turizma, vrlo je aktivan vjerski ali i banjski turizam.

Kao rezultat geoprometnog položaja, izuzetnih i sačuvanih prirodnih ljepota, kulturnopovijesnih vrijednosti, Srednjobosanski kanton može predstavljati posebno zanimljivu i dugoročno gledano, atraktivnu i izazovnu destinaciju.

Kanton je središte susretanja i ispreplitanja različitih kultura, religija, tradicija i arhitekture koje daju dodatnu vrijednost i omogućuje kreiranje specifičnog turističkog proizvoda.

Da se situacija iz dana u dan mijenja i da lokalne zajednice sve više shvataju značaj promocije lokalnih turističkih ponuda i destinacija pokazuju i strategije koje su izrađene na nivou općina ali i sve više marketinških kampanja promocije aktuelnih destinacija i ponuda.

“Jedan od ciljeva koji ima naša organizacija, jeste da se stvori osjećaj i potreba da i lokalne zajednice prepoznaju važnost turizma i promocije i aktivno učestvuju u njemu. Na osnovu toga je urađena i strategija razvoja turizma na nivou Općine Travnik i već sad su iz nje urađeni neki projekti, iako ona još uvijek zvanično nije usvojena. Na isti način su se zainteresovale i druge općine kao što su Novi Travnik i Vitez koji je zadnjih godina dosta uložio u svoje smještajne kapacitete ali i Općina Kreševo koja je izradila i turistički vodič kompletne ponude svoga kraja”, govori Matošević.

NOVE TURISTIČKE PONUDE

Pored marketinga, koji je Matošević istakao kao trenutno primarnu aktivnost, aktivno su se uključili i u kreiranje složenih turističkih proizvoda. Kaže kako je kreiranje turističkog proizvoda zahtjevan zadatak i tome su strateški pristupili kako bi obuhvatili sve ono što SBK može da ponudi kako domaćim tako i stranim turistima.

“Projekti na kojima sada radimo su kreiranje planinarske ture Središnje Bosne po uzoru na Via Dinaricu, preko koje bi se povezali na njenu bijelu i zelenu liniju. Na taj način ona dobija dodatne rute koje će povezati sve naše lokalne općine i gradove. Neophodno je uložiti u infrastrukturu i više se povezati sa planinarskim društvima, njihovim kapacitetima ali i ljudstvom kako bi postali dio atraktivnih planinarskih tura. Naš uspjeh će se vjerovatno mjeriti po tome kada jedan hotel proda turistički proizvod planinarske ture da bi napunio svoje smještajene kapacitete, jer tu imamo nekoliko zadovoljnih korisnika od planinarskog vodiča, društva i hotela, a sve to dovodi do ekonomskog jačanja našeg kantona”, kazao je Matošević.

Drugi projekta na kojem radi Turistička zajednica Srednjobosanskog kantona je stvaranje tzv. Franjevačke tura preko koje se planiraju povezati sa žarištem vjerskog turizma, Međugorjem i te goste dovesti u svoje krajeve.

Turistička zajednica Srednjobosanskog kantona u narednom periodu planira izraditi turističke brošure u kojima će biti obuhvaćene ponude spomenutih projekata ali će i infrastrukturno djelovati na pojedinim područjima kroz putno označavanje turističkih atrakcija.

akta.ba

Nema komentara

Napiši komentar

*

*