Sve spremno za izgradnju brže ceste prema Lašvi
Izgradnja brze cesta Lašva – Nević Polje – Travnik – Jajce, koja predstavlja glavni putni pravac za Federaciju u smjeru zapad – istok, planirano je da počne u drugom kvartalu naredne godine, potvrdio je Đenan Salčin, direktor kompanije „Autoceste FBiH“. Ova dionica ceste spada u prioritet u radu „Autocesta FBiH“ i Federalne vlade.
Evropska mreža
Salčin kaže da je planirana trasa brze ceste Lašva – Nević Polje dio nove proširene evropske mreže brzih cesta tzv. ruta 2A Lašva – Travnik – Jajce – Banja Luka i, kao veoma frekventna saobraćajnica, predstavlja odličnu priliku za dodjelu prve koncesije u oblasti izgradnje saobraćajnica na nivou Federacije.
Za prvu faza radova Lašva – Nević Polje, ukupne dužine 23,6 kilometara, već je urađen i glavni projekt kojim je utvrđeno najpogodnije povezivanje regiona centralne BiH s budućom trasom autoceste na Koridoru 5C, ali i poboljšanje uvjeta odvijanja prometa duž pravca Sarajevo – Banja Luka.
Vrijednost ovog projekta iznosi 434 miliona KM (217 miliona eura).
– Postojeća magistralna dionica ceste Lašva – Nević Polje i dalje prema Donjem Vakufu identificirana je kao “usko grlo” u cestovnoj mreži BiH u svim prethodnim istraživanjima i mrežnim studijama – kaže Salčin.
Nova lokacija
Zanimljivo je da će doći do pomjeranja Lašvanske petlje na novu lokaciju, čime će se stvoriti bolje pretpostavke za spajanje brze ceste s Koridorom 5C.
– Na taj način bit će omogućen i bolji priključak magistralnih i regionalnih cesta. Nama je najvažnije da je ovaj projekt usklađen sa zahtjevima lokalne zajednice, odnosno zahtjevima općina kroz koje ove dionice prolaze – ističe Salčin.
Izvršeni su i projektiranje dodatnih objekata na područjima naseljenih mjesta, dodatna regulacija rijeka te odmorišta sa servisnim i uslužnim objektima.
Korekcija trase
Prema riječima Salčina, završena je sva studijsko-projektna dokumentacija za ovu dionicu, a na osnovu glavnog projekta, izrađeni su elaborati eksproprijacije kao preduvjet za pokretanje postupka eksproprijacije.
– Prilikom izrade projektne dokumentacije izvršena je i korekcija trase prema Prijedlogu prostornog plana FBiH te je usklađen položaj trase brze ceste s projektima regionalnog vodovoda Plava voda i MHE Merdani – ističe Salčin.
Brojke
434 miliona KM vrijednost projekta
10 tunela predviđeno na ovoj dionici
20 mostova ukupne dužine 2,3 kilometra
Oko 100 kilometara na sat iznosila bi projektirana brzina
Autor: M. AŠČIĆ/avaz.ba